Nieuwsbrief:

BK Motoren

BK Motoren Een groeiende onderneming die zich bezighoudt met de handel in gebruikte motoren. Ons bedrijf bestaat uit twee partners, Mike Becks & Robert Kroon. Wij handelen exclusief in jong gebruikte motorfietsen die aan onze voorwaarden moeten voldoen. Onze kijk op het verkopen van motorfietsen is heel specifiek. Wanneer deze niet aan onze voorwaarden of verwachting voldoen zullen wij deze ook niet inkopen of aanbieden. Alle motoren worden door ons persoonlijk geïnspecteerd alvorens wij deze inkopen. Door deze manier van werken kunnen wij de kwaliteit die u van ons mag verwachten, waarborgen. U wordt door ons volledig ontzorgd. De motorfiets kan na aankoop direct met u mee naar huis. Wij zijn een RDW erkend bedrijf en kunnen onze motorfietsen direct op uw naam zetten.
Alle motoren van BK Motoren
15 motoren gevonden
KTM 690 DUKE ABS
KTM 690 DUKE ABS
€ 5.675,- p/mnd klik hier
2012, 15900 Km
DUCATI MULTISTRADA V2 S
DUCATI MULTISTRADA V2 S
€ 18.975,- p/mnd klik hier
2023, 6812 Km
MOTO GUZZI V 85 TT
MOTO GUZZI V 85 TT
€ 11.975,- p/mnd klik hier
2022, 5256 Km
BMW S 1000 R
BMW S 1000 R
€ 19.975,- p/mnd klik hier
2023, 1991 Km
KTM 1290 SUPER DUKE R
KTM 1290 SUPER DUKE R
€ 12.375,- p/mnd klik hier
2018, 38196 Km
KTM 790 DUKE
KTM 790 DUKE
€ 7.875,- p/mnd klik hier
2018, 22558 Km
MV AGUSTA DRAGSTER 800
MV AGUSTA DRAGSTER 800
€ 10.775,- p/mnd klik hier
2015, 9419 Km
MV AGUSTA F3 800 ROSSO
MV AGUSTA F3 800 ROSSO
€ 15.975,- p/mnd klik hier
2021, 6125 Km
HARLEY-DAVIDSON STREET 750
HARLEY-DAVIDSON STREET 750
€ 6.775,- p/mnd klik hier
2018, 14104 Km
BMW F 900 XR
BMW F 900 XR
€ 15.775,- p/mnd klik hier
2023, 3461 Km
BMW S 1000 XR
BMW S 1000 XR
€ 22.475,- p/mnd klik hier
2023, 4676 Km
BMW F 850 GS
BMW F 850 GS
€ 16.375,- p/mnd klik hier
2023, 6826 Km
KTM 125 DUKE
KTM 125 DUKE
€ 4.475,- p/mnd klik hier
2019, 13690 Km
BMW F 850 GS ADVENTURE
BMW F 850 GS ADVENTURE
€ 17.975,- p/mnd klik hier
2023, 3902 Km
BMW S 1000 XR
BMW S 1000 XR
€ 24.475,- p/mnd klik hier
2023, 5415 Km
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2024 Motoroccasion