Nieuwsbrief:

BMW  R 18 B - 2021

Garantie: Ja
5100 Km
BLACK STORM METALLIC (ZWART METALLIC)
bmw - r-18-b
bmw - r-18-b
bmw - r-18-b
bmw - r-18-b
bmw - r-18-b
bmw - r-18-b
bmw - r-18-b
bmw - r-18-b
bmw - r-18-b
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Deze BMW R 18 B staat te koop bij Motorplaza Groningen.

Getoonde prijs is inclusief Premium Selection

Dat brengt de volgende voordelen met zich mee:
• Onderhoud voor aflevering volgens voorschriften van BMW Motorrad
• 360 graden check door de monteurs
• Volle tank brandstof
• Tenaamstelling op dag van aflevering
• 24 maanden garantie
• 24 maanden pechhulp service door heel Europa

Welkom bij Motorplaza, enige BMW Motorrad Experience Center in Nederland en grootste in de wereld
Met vestigingen in Groningen en Heerenveen.

Altijd meer dan 400 motorfietsen op voorraad, nieuw en gebruikt, jong en oud.

U bent van harte welkom voor een kop koffie of een vrijblijvende proefrit.
Mocht u een proefrit willen maken, laat het ons weten via info@motorplaza.net.

Naast BMW repareren wij in onze werkplaats oa: Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Honda, Aprilia, Ducati, KTM, Harley Davidson, Triumph of ieder ander merk.

Tevens beschikt Motorplaza over de volgende kleding merken: Alpinestars, Bering, Held, John Doe, BMW, Evolution, Buse, Dainese, Draggin, IXS, Rukka, Scott, Segura, Modeka, Daytona, Scorpion, Shark, Shoei, Schuberth, HJC, Rocc, PMJ, Nolan, Sena, Cardo, X-Lite.

Voor meer informatie kijk op onze website

Locatie Groningen
Kieler Bocht 57
9723 JA Groningen
Tel. 050 - 547 0100

Locatie Heerenveen
Mars 24
8448 CP Heerenveen
Tel. 0513 - 683 239


**Zet en drukfouten voorbehouden**

Opties en Accessoires:
**BMW Premium Selection**, **BMW Premium Selection mogelijk**, **BTW Motor**, Adaptieve Bochtenverlichting, Adaptieve Cruise Control, Boordcomputer, Buddyseat Verwarming, Centrale Vergrendeling, Connectiviteit, Cruise Control, Dagrijverlichting, Diefstalalarm, E-Call, Hill Start Control, LED Koplamp, Origineel Nederlandse Motorfiets, Radio, RDC, Rijmodi Pro, TFT Scherm, Treeplanken, Uitlaatbochten Verchroomd, Windscherm, Zijkoffers




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motorplaza Groningen/Heerenveen
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion